Click to listen highlighted text!

Wycieczka – Warszawa

W dniach 11-12.10.2021 klasa 3a i 3c pod opieka wychowawców i nauczycieli udały się na wycieczkę do Warszawy.

Po przyjeździe do stolicy zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, po czym udaliśmy się do Stadionu Narodowego, gdzie przeszliśmy trasą piłkarską i zobaczyliśmy szatnie piłkarskie, zasiedliśmy na ławce rezerwowych oraz weszliśmy na płytę stadionu. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Pałac Kultury i Nauki, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę miasta.

Drugi dzień wycieczki rozpoczął się od spotkania z przewodnikiem, po czym rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta: Stare Miasto: m.in. Zamek Królewski, ul. Świętojańska, Archikatedra św. Jana Kanonie, Rynek Starego Miasta, mury miejskie, najwęższa kamienica w Warszawie; najkrótsza ulica w Warszawie; Gnojna Góra; pomniki: Małego Powstańca i Szewca – Jana Kilińskiego, Krakowskie Przedmieście i okolice: m.in. pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, hotel Bristol, Grób Nieznanego Żołnierza – gdzie byliśmy świadkami zmiany warty, ogród Saski. Przejazd Traktem Królewskim: m.in. Aleje Ujazdowskie, Nowy Świat, ambasady, Sejm i Senat, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ministerstwa i urzędy państwowe. Łazienki Królewskie: m.in. Pałac na Wyspie; Pałac Myśliwiecki; Amfiteatr; Stara Pomarańczarnia; Pomniki: Fryderyka Chopina, Józefa Piłsudskiego, Henryka Sienkiewicza; Belweder

Skip to content Click to listen highlighted text!