Każdego roku uczennice starszych klas liceów i techników stają przed dylematami dotyczącymi dalszego kształcenia, wyboru kierunku studiów czy dziedziny, w której chciałyby rozwijać swoje zainteresowania.
Wiele spośród nich, szczególnie tych zainteresowanych nowymi technologiami, nie zawsze ma odwagę, możliwości czy wsparcie swojego otoczenia, by realizować się w kierunkach powszechnie uważanych za „męskie”. Taką dziedziną jest na przykład branża gier wideo, jedna z najprężniej rozwijających się odnóg branży IT na świecie.
Tymczasem aż 47% pasjonatów gier wideo w Polsce stanowią kobiety!
Ile z nich uczy się w Państwa szkole?
Wierzymy, że wiele z nich swoją gamingową pasję chciałoby przekuć w ukierunkowaną edukację technologiczną oraz karierę zawodową.
Program skierowany jest do uczennic starszych klas liceów i techników z mniejszych miejscowości (do 50 tys. mieszkańców). To z myślą o nich
Fundacja Edukacyjna Perspektywy, pozarządowa organizacja non-profit, od prawie 25 lat pomagająca młodym ludziom w wyborze drogi kształcenia i rozwoju zawodowego wraz z CD PROJEKT RED, polskim studiem developerskim tworzącym znane na całym świecie gry wideo (m.in. serię gier z cyklu Wiedźmin, a także Cyberpunk 2077) połączyły siły w ramach wspólnego projektu wspierającego edukację dziewczyn w obszarze nowych technologii oraz przygotowującego je do pracy w branży gier wideo.
Na stypendystki programu Dziewczyny w grze! czeka:
- 20 rocznych stypendiów w wysokości 1.000 zł miesięcznie
- cykl warsztatów poświęcony różnym aspektom tworzenia gier wideo,
- indywidualna opieka mentorska ekspertek i ekspertów z CD PROJEKT RED.
Rekrutacja do programu Dziewczyny w grze! rozpoczęła się 1 października i potrwa do 10 grudnia 2021 roku.
Więcej informacji o programie wraz z regulaminem oraz formularzem zgłoszeniowym znajduje się na oficjalnej stronie: www.dziewczynywgrze.pl
Kogo szukamy w Państwa szkole? Przede wszystkim uczennic zainteresowanych gamingiem i nowymi technologiami: miłośniczek tworzenia wirtualnych światów; pasjonatek grafiki i ilustracji; młodych adeptek animacji i programowania, ale także dziewczyn piszących opowieści o niesamowitych przygodach superbohaterów. Branża gier wideo daje ogromne możliwości rozwoju w każdej z tych dziedzin!
Dlatego pragniemy dotrzeć z programem nie tylko do uczennic zainteresowanych gamingiem, ale także do nauczycieli i pedagogów w Państwa szkole, którzy z pewnością dostrzegają u swoich podopiecznych kiełkujące talenty i predyspozycje w tej właśnie dziedzinie. Prosimy także o wsparcie promocji programu w Państwa szkole.
Łączymy wyrazy szacunku, mając nadzieję na owocną współpracę.
Bianka Siwińska